konco-konco ku

kamu si cantik / kacak yang ke

kaMi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 27, 2009



"Tidak pernah ada yang bisa mengalahkan kekuatan cinta yang murni dan tulus. Cinta yang mendalam menebarkan energi positif yang tidak hanya mengubah hidup seseorang, tetapi juga menerangi kehidupan orang banyak".-Kompas

kata2 dari novel LASKAR PELANGI yang baru aku dapat kiriman dari sahabat ku d Jakarta Indonesia.. mulanya aku hanya mendengar lagunya saja LASKAR PELANGI, petama kali mendengar lagu nya aku uda terpikat dgn lirik2 yang indah dan membangkitkan semangat aku mendengarnya. Lepas aku mendengar lagunya aku ambik lirik bahagian c/o nya aku jadikan tagline d skype aku trus sahabatku dari Indon btanya adaka aku uda menonton filem nya aku jd heran rupanya lagu e2 bukan hanya sekadar lagu rupanya ada cerita d sbalik lagu e2 lalu aku mnanyakan apa tajuk lagunya kawan ku kata kan LASKAR PELANGI jg tajuknya sahabat ku e2 menceritakan sinopsis filem e2. Menurunnya ceta filem e2 d angkat dr kisah benar tentang 10org pelajar dgelar LASKAR PELANGI oleh guru mereka... apa lagi aku pun mencari filem nya d youtube dan akhirnya aku jumpa dan menontonnya aku berani sumpah mmg cerita filem ini sangat2 best dan berkesan d hati sesiapa saja yang menontonnya..percaya atau tidak aku menonton filem e2 lebih dari 5x hehehhe..

sahabatku katakan cerita ini terilham dari sebuah novel bertajuk LASKAR PELANGI aku tertarik apa lagi aku pun minta d belikan dan kirimkan trus kepada aku dari indon hehhe dan akhirnya penantian aku slama beberapa minggu pun terjawap buku ini aku baru dapat td...original dari indonesia bahasa dalam novel ini pun bahasa indonesia. NOvel neh memang hebat...

"Sebuah novel yang sangat menggugah. Sesiapa pun yang membacanya akan termotivasi dan merasa berdosa jika tidak mensyukuri hidup". -Andy F. Noya, Host acara Dialog Kick Andy

MAKASI NANING..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...